Nissan și Honda se despart înainte de a fi împreună: De ce s-a prăbușit fuziunea de 50 de miliarde de dolari

by admincredit

Honda, Nissan și Mitsubishi au anunțat încetarea negocierilor de fuziune, punând capăt unui plan ce ar fi dus la crerea celui de-al treilea cel mai mare constructor auto din lume. După ce Nissan a refuzat o fuziune completă, pentru că nu ar fi avut rolul de egal în relația cu partenerii de la Honda, acum orice plan de colaborare extinsă pare că a picat, scrie wall-street.ro cu referire la Automotive News.

„Pe viitor, cei trei producătorii vor continua să conlucreze pe bazele principiilor parteneriatelor strategice menite să dezvolte mașini inteligente în era electrificării”, se arată într-o comunicare de presă comună. Anunțul face trimitere la o colaborare mai veche, anunțată în vara lui 2024.

De atunci, însă, Honda și Nissan au bătut palma pentru a crea un nou holding sub care ar fi trebuit să funcționeze doi dintre cei mai mari producători auto din Japonia. Conform negocierilor inițiale, o înțelegere finală în vederea fuziunii trebuia semnată în iunie, înainte ca noul concern să fie lansat în august 2026. Înaintea acestei mutări, ambele companii urmau să iasă de pe bursă, în vederea unei listări comune. Mitsubishi a transmis că ia în calcul să se alăture.

Honda a schimbat forma parteneriatului cu Nissan
Într-o altă declarație de presă, semnată doar de Honda și Nissan, se arată că Honda a decis să schimbe forma memorandumului semnat în luna decembrie, pentru ca cele două companii să revină la o colaborare așa cum fusese ratificat prin înțelegerile anterioare. În prezent, Honda este al doilea cel mai mare producător japonez, în timp ce Nissan ocupă poziția a treia, deși Honda este o companie de patru ori mai valoroasă și de cinci ori mai mare decât Nissan.

Anul trecut, Honda și Nissan au anunțat că noul holding comun va avea venituri anuale de 190,9 miliarde de dolari, cu profituri de 19,1 miliarde de dolari. Colaborarea strânsă s-a dorit a fi un răspuns la presiunea tot mai mare pusă de producătorii chinezi, a căror cotă de piață crește nu doar în Europa, ci și în alte colțuri ale lumii.

Totuși, negocierile s-au prăbușit după ce Nissan, care se chinuie să supraviețuiască, a fost surprins de decizia Honda de a modifica anumite elemente-cheie din înțelegere. Anterior, Renault s-a arătat deschis ca Honda să fuzioneze cu Nissan. În plus, participația grupului francez la Nissan a fost interesantă și pentru alți jucători, așa cum este Foxconn. Gigantul care produce și smartphone-uri pentru Apple și-a reconfirmat interesul în constructorul nipon.

Alte articole...